Khasiat Daun Pandan dalam produk Semburan Aromaterapi.

Daun Pandan. Siapa yang tidak kenal dengan aroma wangiannya yang sejak dari dahulu sangat popular di dalam masakan sebagai penambah perasa terutama dalam Nasi Lemak dan juga kuih muih lain. Digunakan juga dalam Amalan Tradisi Perkahwinan Melayu sebagai bunga rampai. Kadang-kadang, ada yang ambil daun pandan tu, di ikat dan diletakkan di dalam kabinet atau di dalam kereta. Kenapa? sebab Pandan sangat terkenal dengan fungsinya yang bertindak sebagai penghalau serangga terutamanya lipas.Dan bauannya juga sangaaaaat wangi…kadang berminggu masih tetap berbau wangi walaupun daun yang ditinggalkan tu dah kering.

Dulu-dulu boleh lah tanam pokok pandan dekat depan rumah. Tapi susah juga bagi mereka yang tidak mempunyai laman untuk bercucuk tanam. Ada pun yang suka letak daun kering dalam kabinet or kereta. Kadang2, boleh terlupa nak buang bila dah hilang bau. Manakala, yang mana duduk kat bandar tu..agak susah nak cari daun Pandan.

Maka dengan itu, Jenama SUTRA keluarkan produk Aromatherapy Multipurpose Spray (Pandan). Dah x perlu nak susah2 ikat daun pandan atau nak cari daun pandan..Spray je dekat dalam kabinet,sofa, dalam kereta..comfirm lipas akan lari..bau tok sah nak cakap la..spray sekali dua..sekejap je ruang tamu dah berbau wangi..Bukan setakat wangian je, nak buat sebagai pencuci meja dan kaca pun boleh..Natural gitu..Teringat juga dulu..masa terlibat dengan karnival Petronita di KLCC Ramadhan tahun lepas. Spray Pandan antara yang terlaris sampai tester pun ada juga orang nak beli..Ada yang beli, bawa balik ofis..esoknya datang beli lagi untuk kawan-kawannya.Dan selalunya jarang yang beli satu botol..Kalau beli satu botol pun, mesti datang balik nak beli lagi….

Mungkin anda salah satu pengguna Spray ini. Terima kasih kerana masih setia menggunakannya.. Bagi mereka yang belum lagi mencubanya..Anda x kan menyesal sebab wangiannya akan buat anda terus jatuh cinta dengannya.

11144457_1085037544841363_1526366017849247215_o

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s