SUTRA product in BioShoppe!

BioShoppe is a key approach taken by BiotechCorp to enhance market access for local biotech products.The goal of BioShoppe is to put together high quality products produced by BioNexus companies and market them under strategic marketing programmes.

Over 80 types of products from functional beverages, cosmetics and body care to herbal supplements are selected from 13 BioNexus companies.The BioNexus product logo will represent the highest standards in science, quality and consumer satisfaction – and will appear on all BioNexus products.

Below are the 3 pharmacies which collaborated with BioShoppe:

1)NOVA (Lot EG3, Ground Floor, IOI Mall, Jalan Puchong, Bandar Puchong Jaya, 47170 Puchong, Selangor.)

2)Life Springs Solaris, Mont Kiara (No.2, Ground Floor, Jalan Solaris 5, Mont Kiara, Off Jalan Duta Kiara, 50480 Kuala Lumpur.)

3) Super Pharmacy Megastore (No. 118, Block C, Jalan 19/1, Seksyen 19, 46300 Petaling Jaya, Selangor)

20140902_161445

Picture 1 : Life Spring Solaris
424498235cc21f3487be2a595a11d232

Picture 2 : Life Spring Solarise74cecf63cfcbc36d3722b47ab97fe6aPicture 3 : Life Spring Solarissuper pharmacy megastorePicture 4 : Super Pharmacy Megastore pharmacy megastore 2Picture 5 : Super Pharmacy Megastore nova

Picture 6 : NOVA (Natural Supplements & Skin care)nova 3

Picture 6 : NOVA (Natural Supplements & Skin care)

Khasiat Daun Pandan dalam produk Semburan Aromaterapi.

Daun Pandan. Siapa yang tidak kenal dengan aroma wangiannya yang sejak dari dahulu sangat popular di dalam masakan sebagai penambah perasa terutama dalam Nasi Lemak dan juga kuih muih lain. Digunakan juga dalam Amalan Tradisi Perkahwinan Melayu sebagai bunga rampai. Kadang-kadang, ada yang ambil daun pandan tu, di ikat dan diletakkan di dalam kabinet atau di dalam kereta. Kenapa? sebab Pandan sangat terkenal dengan fungsinya yang bertindak sebagai penghalau serangga terutamanya lipas.Dan bauannya juga sangaaaaat wangi…kadang berminggu masih tetap berbau wangi walaupun daun yang ditinggalkan tu dah kering.

Dulu-dulu boleh lah tanam pokok pandan dekat depan rumah. Tapi susah juga bagi mereka yang tidak mempunyai laman untuk bercucuk tanam. Ada pun yang suka letak daun kering dalam kabinet or kereta. Kadang2, boleh terlupa nak buang bila dah hilang bau. Manakala, yang mana duduk kat bandar tu..agak susah nak cari daun Pandan.

Maka dengan itu, Jenama SUTRA keluarkan produk Aromatherapy Multipurpose Spray (Pandan). Dah x perlu nak susah2 ikat daun pandan atau nak cari daun pandan..Spray je dekat dalam kabinet,sofa, dalam kereta..comfirm lipas akan lari..bau tok sah nak cakap la..spray sekali dua..sekejap je ruang tamu dah berbau wangi..Bukan setakat wangian je, nak buat sebagai pencuci meja dan kaca pun boleh..Natural gitu..Teringat juga dulu..masa terlibat dengan karnival Petronita di KLCC Ramadhan tahun lepas. Spray Pandan antara yang terlaris sampai tester pun ada juga orang nak beli..Ada yang beli, bawa balik ofis..esoknya datang beli lagi untuk kawan-kawannya.Dan selalunya jarang yang beli satu botol..Kalau beli satu botol pun, mesti datang balik nak beli lagi….

Mungkin anda salah satu pengguna Spray ini. Terima kasih kerana masih setia menggunakannya.. Bagi mereka yang belum lagi mencubanya..Anda x kan menyesal sebab wangiannya akan buat anda terus jatuh cinta dengannya.

11144457_1085037544841363_1526366017849247215_o

Khasiat Bunga Rose!

Rose atau Mawar..Boleh dikatakan sebagai salah satu bunga yang tercantik di dunia. Walaupun berduri tapi bunganya tetap menjadi pilihan wanita kerana bauannya yang sangat menenangkan. Secara dalaman, ianya membantu dari segi proses meredakan tekanan perasaan. Kalau nak cuba ambil hati pasangan yang tengah merajuk..cuba bagi bunga Rose, mesti senyum je lepas tu..

Mengikut sejarah, Ibn Sina adalah yang pertama menemukan kaedah rawatan aromaterapi dan juga proses penyulingan wap untuk minyak pati bunga . kalau sesapa yang selalu hidu bunga ros nie, mesti rasa lapang je . sebab tu bunga ni paling laris dipasaran. dia boleh meredakan kebimbangan dan kemurungan (anti -depressent) .

Selalunya kan, kalau dapat bunga rose, mesti hidu kan?..kalau mandi bunga, mesti ada bunga Rose. SPA pun banyak gunakan bunga Rose sebagai salah satu bunga pilihan dalam terapi. Dan kenapa mesti Rose yang menjadi pilihan?

Ini kerana, Bauan rose boleh meningkatkan daya ingatan seseorang. Ia menyegarkan semula daya ingatan mereka yang mudah lupa. Kalau masa tidur, letak bau Rose, akan memberikan tidur yang lebih lena dan teratur.

Hospital Islam pada zaman kegemilangan Islam Bani Umaiyyah,Andalaus adalah hospital pertama yang menggunakan terapi wangian bunga ros untuk menggantikan bau ubat-ubatan. kebanyakan pesakit sembuh sebelum diberi rawatan . Puncanya adalah haruman bunga ros sebagai penawar tambahan.

Kadang-kadang, dalam drama TV, kalau tempah bilik untuk honeymoon, mesti masuk-masuk ada bunga rose bertabur atas katil..kenapa? sebab bauan dari bunga Rose berfungsi sebagai “aphrodisiac”.Melahirkan rasa romantis dengan pasangan.

Bau sahaja boleh menghilangkan sakit kepala dan pening. Mengandungi Vitamin A, B3, E dan C. Ianya bertindak sebagai antiseptik dan merawat kulit yang sensitif seperti ekzema selain meningkatkan sistem imunisasi.

Sebab tu ramai yang masih menggunakan Rose sebagai pilihan hati kerana bauannya yang menenangkan!12032656_1085122624832855_4379974583429725787_o